איך יכול להיות שבמנוע חיפוש הופיע מחיר אטרקטיבי של $70, ואז כשהועברתי לקניה הוא השתנה ל-$250?
למה כרטיס אחד עולה $100, ולחמישה מבקשים $1000?
למה מחירי הטיסות עולים ויורדים, ובמה זה תלוי?
אלה השאלות שנוחתות מדי יום במייל שלי. על מנת לענות, בואו ניכנס ביחד אל מאחורי הקלעים של שוק התעופה…
כדי למקסם רווחים כל חברות התעופה בעולם מוכרות מושבים באותה הטיסה במחירים שונים.
תראו את הקסם שזה עושה להכנסות שלהן!
זאת הסיבה שלחברות התעופה משתלם לפתח מנגנוני תמחור מתוחכמים…
ולא סתם מתוחכמים, שוק התעופה פועל בדומה מאוד לבורסה, וקניית כרטיסי הטיסה מזכירה את קניית המניות.
אם חיפשתם כרטיסי טיסה ודאי נתקלתם בהודעה שנשארו מספר מקומות בודדים – בדרך כלל 9 ומטה.
אמנם זה נשמע כאילו הטיסה מלאה, אבל לא! ייתכן והמטוס עדיין ריק כמעט.
מדובר במקומות פנויים במחיר המוצג, לא בטיסה כולה.
כל מטוס מחולק למחלקות וירטואליות – מחלקות מחיר. בכל מחלקה יש בדרך כלל 9 מושבים.
כלומר, אם נשארו 2 מקומות ב-$100, ואתם משפחה של 5 מטיילים, כולכם ביחד תועברו למחלקת המחיר הבאה, שהיא נגיד $200.
כך בדיוק נוצר המצב שכרטיס אחד יעלה $100 וחמישה $1000.
כן, זה נשמע לא צודק בהחלט! למה שלא יפצלו את ההזמנה שלנו?
כך נרכוש שני כרטיסים ב-$100 ועוד שלושה ב-$200.
אבל… זו השיטה שבה פועלות חברות התעופה כדי למקסם רווחים.
כמובן שאתם בעצמכם יכולים לפצל את ההזמנה ולקנות את הכרטיסים בשני סבבים. צריך רק להיות בטוחים שיש מספיק מקומות.
אפשרות נוספת היא להתקשר לשרות הלקוחות ולבקש לעשות זאת בשבילכם. אמנם לא בכל חברה הם יסכימו/ יוכלו, אבל שווה לנסות.
מחירי הכרטיסים הם מאוד דינאמיים. אפילו באותה מחלקת המחיר, הם יכולים לעלות ולרדת מספר פעמים בחודש, בשבוע או אפילו במשך היום!
למה ואיך זה קורה?
הסיבה המרכזית היא – היצע וביקוש.
לפי דפוסי ההתנהגות והחיפושים שלנו, חברות התעופה יודעות לזהות מתי יש ביקושים ולהעלות את המחיר.
כמובן שבחגים ובחופשים המחיר יהיה מראש גבוה יותר, אך גם בסמוך למועד הטיסה הוא נוטה לעלות.
מוזר, נכון? אנחנו רגילים למושג "טיסות של הרגע האחרון" ומצפים לטיסות זולות יותר, אבל חברות התעופה לא ימהרו לצאת במבצעים בדקה ה-90!
הן תמיד יעדיפו למלא את הטיסות כמה שיותר זמן מראש. כך שבעצם רוב המחירים יהיו זולים יותר בשני חלונות זמנים:
6-10 חודשים לפני הטיסה עם פתיחת המכירה,
2-3 חודשים מראש, אז חברות התעופה ינסו לזרז את מכירת המקומות הפנויים.
ברגע האחרון יימכרו במבצע בעיקר יעדי נופש בסגנון איי יוון.
הסיבה לכך היא מאוד פשוטה – חלק ניכר מהטסים הם אנשי עסקים, שנוהגם לקנות כרטיסי טיסה בסמוך למועד, ומוכנים לשלם יותר. (המושג אנשי עסקים מתייחס לכל מי שטס בענייני עבודה, ורובם קונים כרטיסים למחלקות תיירים).
אם למשל ביעד כלשהו יתקיים כנס בינלאומי גדול, משחק כדורגל, מופע, או אפילו מסע פרסום שיגרום למטיילים לחפש טיסות למקום מסוים יותר מהרגיל, בלי לדעת על האירוע עצמו, חברות התעופה יזהו מיד עליה בחיפושי טיסות, ויעלו את המחירים גם כשהמטוסים ריקים.
אחרי שנפח החיפושים ירד, הן עשויות להוריד את המחירים.
לסוכני נסיעות יש אפשרות לשמור כרטיסי טיסה למספר ימים בלי לקנות אותם בפועל (בלי לכרטס). אם הכרטיסים לא נמכרים, הם חוזרים לשוק ויכולים גם כן לעזור לירידה במחיר.
גורם הקוקיז – העוגיות שבאמצעותן חברות התעופה מעלות לנו את המחיר באופן אישי (הסברתי על התופעה כאן), גם הוא משפיע על התנודות, אבל במידה זניחה ביחס למתרחש בשוק התעופה כולו.
אך דווקא את אחד הגורמים המשפיעים ביותר על תנודתיות המחירים במנועי החיפוש אתם לא מכירים!
והוא עיכוב בהעברת המידע…
כמו שאמרתי קודם – שוק הטיסות מתנהל בדומה מאוד לשוק המניות. מכירים את המושג ארביטראז'?
ארביטראז' זו רכישת נכס (או כרטיס טיסה במקרה שלנו) בשוק שבו הוא נמכר בזול עקב פערי מידע טכניים.
במילים פשוטות – אתם ודאי מבינים שביניכם לבין כרטיס הטיסה שאתם רוצים לקנות נמצאים כל מיני שחקנים נוספים כמו למשל ספקי אינטרנט או שרתים…
לא משנה מאיפה ולאן אנחנו מחפשים טיסה, המידע תמיד מגיע אלינו מחברות התעופה באמצעות האגריגטורים שנקראים GDS.
GDS זה קיצור של global distribution system – מערכת הפצה עולמית.
אלה הן מערכות שרתים ייעודיים שמאגדות את כל המידע על הטיסות. הן לא משפיעות עליו ולא משנות שום דבר. תפקידן להיות הצינור המתאם:
בקצה אחד כל חברות התעופה מעבירות לשם את המידע, ובקצה השני מתחברים כל ספקי התיירות, מושכים אותו, אורזים ומציגים לנו.
גם אם אתם קונים כרטיסי טיסה באתר הבית של חברת התעופה עצמה, הוא עדיין עובר דרך GDS.
לחברות התעופה כאן תפקיד כפול: מצד אחד הן מזינות מידע, ומצד שני מושכות ומשווקות כמו סוכנות נסיעות.
אפשר לדמות את GDS לשוק הסיטונאי שמוכר חומר גלם: מידע על טיסות מנקודה לנקודה ומחיר.
ומשום שיש 4 GDS מרכזיים בעולם, נוצרים 4 שווקים, וכך גם פערי המידע:
אם למשל חברת התעופה אל-על מחוברת ל-GDS שקוראים לו אמדאוס, אז במקרה שהיא תעדכן את מחירי הטיסות, העדכון יעבור מהר יותר לספקי תיירות שמחוברים לאמדאוס, ומי שמחובר ל-GDS ששמו גלילאו למשל- יקבל את המידע בעיכוב של כמה דקות או שניות.
מניחה שבשלב זה אתם מתחילים להבין… כן, זו אחת הסיבות שהמחיר משתנה לכם במהלך הקניה או חיפוש!
למעשה הפער הזה עובד לטוב ולרע. קורה גם למשל שבזכות עיכוב המידע תצליחו לקנות כרטיס במחיר הנמוך בטרם התעדכן ועלה.
כך לפעמים תראו בסוכנויות/ מנועים שונים ברחבי הרשת את אותה טיסה של אל-על במחיר נמוך מזה שבאתר הבית שלהם.
מדוע אל-על וכל חברות התעופה לא יעבדו עם כל ה-GDS, וכך המידע יהיה תמיד מעודכן?
התשובה מאוד פשוטה – מאותה סיבה שאתם לא תפתחו חשבון בנק בכל הבנקים! זה פשוט עולה כסף לחברות התעופה והן בוחרות את מי שהכי נוח וכלכלי להן.
GDS מכילים את כל המידע הגולמי על כל הטיסות בעולם, אך הם יודעים לענות על שאלה מסוג אחד בלבד: איזו טיסה יש מנקודה א' לנקודה ב' בתאריך ספציפי ומה המחיר.
בשפת המחשבים שאלה כזאת נקראת שאילתה.
כך שאם למשל תפנו לסוכן נסיעות ותבקשו לטוס מתל אביב לניו יורק ב 15 באוגוסט, הוא ישלח שאילתה ל-GDS ויקבל תשובה אילו טיסות יש באותו יום וכמה הן עולות.
נניח שהמחיר היה גבוה עבורכם, וביקשתם לבדוק אילו טיסות יש ב-16 באוגוסט. סוכן הנסיעות ישלח עוד שאילתה ל-GDS ויקבל תשובה חדשה.
בשלב זה עדיין תרצו לשמוע עוד אפשרויות ותבקשו את הטיסות ב- 14 באוגוסט, הסוכן שוב ישלח שאילתה ל-GDS…
למעשה אם תרצו לדעת מה הטיסה הזולה ביותר מתל אביב לניו יורק בחודש אוגוסט – תצטרכו לשלוח 31 שאילתות….
מנחשים מה תצטרכו לעשות כדי לדעת מה הטיסה הזולה ביותר מתל אביב לניו יורק בכל השנה? 😉
ועכשיו דמיינו כמה שאילתות תצטרכו לשלוח אם אתם מטיילים גמישים, ומוכנים לטוס לכל יעד זול מתל אביב… 🙂
גארת' וויליאמס, סטודנט בריטי צעיר, היה מטייל כזה עם תקציב מצומצם, שמוכן לטוס ליעד הראשון אליו ימצא טיסה זולה, אבל שום סוכן נסיעות לא היה מסוגל לאתר לו יעד כזה כמובן…
אז הוא וחבריו בנו מנוע שיעשה את העבודה – SkyScanner . 🙂
המודל של SkyScanner מזכיר את זאפ.
כדי להבין את יתרונותיו בואו נעשה הקבלה בין חיפוש טיסה לחיפוש מצלמות.
כשחשקה נפשי במצלמת Sony חדשה, נכנסתי לזאפ על מנת להבין איפה קונים אותה ומה בערך המחיר.
מהר מאוד הבנתי שמחירי המצלמות הם מורכבים: יש עם עדשת קיט ובלי, יש עם אחריות לשנה או לשלוש, יש כל מיני תוספות של תיקים, פילטרים, יש כולל משלוח או איסוף עצמי…
זאפ נתן לי כיוון, מבט מהיר על שוק המצלמות, לא בהכרח את המחיר הסופי המדויק שאותו אשלם.
כשתכנסו לסקייסקנר, תצפו לקבל מבט מהיר על שוק הטיסות, בדיוק כמו בזאפ.
המנוע מכוון אתכם לסוכנויות ולחברות תעופה, שם תלמדו את מרכיבי המחיר הסופי כמו גודל הכבודה, בחירת מושבים, אוכל וכד'.
נמשיך בסיפור המצלמה – מזאפ עברתי לכמה חנויות וירטואליות, למדתי את ההצעות שלהן, ובחרתי אחת ברמת גן, שמכרה את המצלמה שלי במחיר הכי אטרקטיבי עם כל התוספות שרציתי.
לא התחשק לי שישלחו לי את המצלמה, אז נסעתי לקנות אותה.
המוכר סרק את קוד המחיר על הקופסה וביקש ממני 400 ש"ח יותר מהמחיר שראיתי בחנות האינטרנטית.
"תיראה, בחנות שלכם כתוב שזה עולה פחות…" הושטתי לו את הנייד שלי.
"אהה… כן…" הוא ענה, "הם לא הספיקו לעדכן… השבוע היבואן העלה את המחיר. אבל אם תזמיני עכשיו באינטרנט אז לא תהיה להם ברירה, הם יהיו חייבים למכור לך לפי מה שכתוב."
כך בערך עובד הארביטראז' בהילוך איטי. 🙂
מחירי כרטיסי הטיסה משתנים כל הזמן בקצב מסחרר. הרי כבר הבנו שלחברות התעופה כדאי לייצר שוק תנודתי. הן משקיעות מאמצים רבים ביצירת מנגנונים אוטומטיים שמזהים ביקושים ומעלים את המחיר.
מי שמניע את מטוטלת המחירים הן חברות התעופה בלבד. תפקידם של מנועי החיפוש הוא לנסות לתפוס אותם בתנועה.
כדי לתת לנו מבט על שוק הטיסות, סקייסקנר שומר במערכת שלו, לפרק זמן מסוים, את המידע של הרבה שאילתות מחיפושי הגולשים וכך יודע להציג הרבה נתונים במקביל בחיפוש גמיש.
לדוגמא:
מטייל 1 חיפש טיסה מתל אביב לניו יורק ב 1/8 – התוצאה נשמרת בזיכרון של סקייסקנר,
מטייל 2 חיפש טיסה מתל אביב לניו יורק ב 2/8 – התוצאה נשמרת בזיכרון של סקייסקנר,
…..
מטייל 31 חיפש טיסה מתל אביב לניו יורק ב 31/8 – התוצאה נשמרת בזיכרון של סקייסקנר…
וכך בזכות מיליוני חיפושים למנוע יש מידע כמעט עדכני עבור מי שמבקש לדעת מתי הכי זול לטוס לניו יורק באוגוסט. או אפילו למי ששואל לאן הכי זול לטוס מישראל השנה.
(הסבר שלי על שיטה פשוטה למציאת טיסה זולה עם סקייסקנר – כאן).
אומרים ש"הצורך הוא אבי ההמצאה".
אוליבר דלוהי (Oliver Dlouhýý), סטודנט צ'כי שאהב לטוס לואו קוסט, היה מחבר ידנית טיסות זולות לטיולים שלו כדי להגיע ליעדים יקרים. ממש כמוני. 😉
משהו במנועים הקיימים היה חסר לו, הרי אין מנוע מושלם לכל סוגי המטיילים, בדיוק כפי שאין מצלמה אחת שטובה לכל סוגי הצילום…
כדי לייעל את התהליך הידני של חיבור טיסות הלואו קוסט, הוא וחבריו כתבו אלגוריתם שיודע לחבר אותן.
הם יצרו מנוע גמיש – Kiwi, שמאפשר חיפוש רחב של טווחי תאריכים (Any time), יעדים (Anywhere), והגדרת רדיוס שישלב טיסות מכמה שדות תעופה. קיווי נולד להיות שונה מכל מנועי החיפוש הקיימים, הוא מתמקד בעיקר בטיסות הלואו קוסט ושילובן עם טיסות סדירות ליצירת קונקשן.
הם גם החליטו לפתור את עניין התוספות לטיסה ולאפשר לנו לבחור את הכל בתוך אתר Kiwi.
אז קיווי הוא גם מנוע חיפוש וגם סוכנות נסיעות עם שרות לקוחות.
בניגוד לסקייסקנר, כאן לא יעבירו אתכם לקניה באתר אחר. נציגי קיווי ירכשו את כרטיסי הטיסה בשבילכם מחברות הלואו קוסט, יעשו צ'ק אין ואפילו יספקו לכם ביטוח ייחודי למקרה של ביטול/ שינוי/ איחור של הטיסות בשרשרת.
(לטיסות לואו קוסט אין קונקשן מובטח, כמו בטיסות בשרות מלא. קניית הכרטיסים לטיסות המשך היא על אחריותכם. אם אחת הטיסות בשרשרת מתבטלת או מאחרת, איש לא יפצה אתכם.
זה מה שקרה כשאחת הטיסות בשרשרת שלי התבטלה)
ליאור קורן, הוא בחור ישראלי שמאוד אוהב לטוס בזול.
הסתכל ליאור על שוק הטיסות, על מנועי החיפוש, ואמר – מסובך לי!
איך אפשר להשוות עליות באמת כשמרכיבי הכרטיסים בתוצאות חיפוש הם כל כך שונים?! כרטיסי טיסה בחברות בשירות מלא, שכוללים מזוודה, ארוחה ומערכת בידור, מוצגים לצד לואו קוסט אשר לא כוללים את כל אלה…
אני רוצה מנוע פשוט עם השוואת עלויות מדויקת, שיציג למטייל את כל הנתונים על הטיסה שלו בקליק.
יחד עם הצוות שלו הוא פיתח את Xplorer.
אקספלורר הוא מנוע חיפוש גמיש שמציג את הטיסות הזולות ביותר שהוא איתר כאן בתצוגה לפי היבשות.
על כל טיסה שתבחרו הוא מפרט את מרכיבי הכרטיס כמו מזוודה, אורחה, צ'ק אין, סוג מערכת בידור וכד'.
בדומה לקיווי, גם אקספלורר הוא מנוע חיפוש וסוכנות נסיעות שמאפשרת הזמנת כרטיסים בעברית וגם מספקת שרות לקוחות.
לסיכום:
הכתבה הזאת נועדה להסביר בצורה פשוטה את הסביבה הדינמית של שוק התעופה.
לא ניתן למנוע את התנודתיות ואת שינויי המחיר. ולא תמיד תדעו מה בדיוק הסיבה שהוא השתנה לכם. לפעמים מישהו פשוט לחץ על מקש ההזמנה רגע לפניכם. הרי אתם לא היחידים שצופים בטיסה, סביר להניח שבכל רגע נתון כמה מטיילים מנסים לקנות את אותם הכרטיסים במקביל.
אני מתייחסת לזה כאל מעין משחק. לא כועסת אם משתנה לי המחיר. וכן, המחירים משתנים גם לי, למקרה שתהיתם… 😉
הרעיון שלי למציאת טיסות זולות הוא מאוד פשוט – אני עוקבת אחרי שוק התעופה בעזרת המנועים הגמישים, וקונה כרטיסים כשהם מוצעים במחיר אטרקטיבי. 🙂
הסברתי כאן על שיטת החיפוש שלי
ומה לגבי שאר מנועי החיפוש?
באינטרנט תמצאו שלושה סוגי אתרים לחיפוש טיסות:
מנועי החיפוש – היתרון שלהם הוא טכנולוגי. הם יודעים לבצע חיפוש גמיש, לחבר טיסות הלוך ושוב מחברות תעופה שונות, או לבנות קונקשן בעזרת שילוב חברות תעופה.
מנועי החיפוש לא מוכרים לכם כרטיסי טיסה, הם יעבירו אתכם לקניה בסוכנויות ובחברות התעופה שאיתרו.
SkyScanner / aviasales / momondo/ kayak
מנועי חיפוש שהם גם סוכנויות – הם בעלי יתרון טכנולוגי ייחודי וגם מאפשרים את קניית הכרטיסים.
Kiwi / Xplorer
סוכנויות נסיעות וירטואליות – יציעו חיפוש מדויק בלבד. תשוו שם מחירים אחרי שאתם כבר יודעים איזו טיסה אתם מחפשים.
CheapOair / EasyGo / Vayama / Expedia
מה הכי טוב?
תלוי מה אתם מחפשים, עניין של נוחות, השוואת מחירים, ופערי ארביטראז'… 😉
תעשו השוואה ותיראו מה נוח לכם.
בני
יונ 15, 2020
לכאורה השאלה הזאת קשורה לפוסט הזה:
ידוע שעכשיו בקושי יש טיסות ברחבי העולם. למה חברות התעופה לא מורידות את המחירים (בצורה דרסטית) כדי לשכנע אנשים לטוס?
זואי לסרי
יונ 15, 2020
הי בני,
זאת שאלה שלא ניתן לענות עליה תשובה אחת. ראשית יש מגוון יעדים גדול במחירי רצפה בהמון תאריכים.
שנית יש דברים שאנחנו בתור צרכנים לא מסוגלים לראות, שזה למשל ביקושים. חברות תעופה יודעות מה אנשים מחפשים, יודעות לאיזה טיסות יש פוטנציאל להימכר יקר יותר.
יחיאל
מרץ 11, 2020
חסרה כאן התייחסות. לתופעה מדהימה בסקייסקנר (מן הסתם גם במנועים אחרים) הרישום שלך לפי יבשת לפני החיפוש. שימו לב. אם אתם רושמים לפני החיפוש שאתם גרים בישראל תקבלומדילים מסוימים. יחד עם זאת כשאתם רושמים שאתם אמריקאים, או ארגנטינאים, תקבלו דלים אחרים. חלומיים לגמרי. תלוי איפה אתם נמצאים ולאן אתם טסים. יתרה מזו וחושב להבין. כל כרטיס (לא משנה מה חברת התעופה) תמיד לנצח יכרטס במטבע מקומי. גם לוםטהטנזה תכרטס בדרום אפריקה בראנד, ולא באירו. ולכן תמיד תוודאו שאתם על המטבע המקומי, כי פערי שערי החליפין הם קריטטים על ההחלטה, במוחצד כשאתם מכרטיסים למשפחה של 7 נפשות……
זואי לסרי
מרץ 12, 2020
הי יחיאל,
זאת לא תופעה אלא כך פועלת כל זירת מסחר לרבות איביי, אמזון וכד'
כל סוחר/ סוכנות נסיעות מגדירים לאיזה שוק (מדינה) הם פונים, והתוצאות מוצגות בהתאם למיקום שלך.
למשל ניקח את איסתא הישראלית, הם מזינים בסקייסקנר שהם פונים לישראל.
אם גולש ממדינה אחרת יזין שהוא מבקש תוצאות של ישראל, ברוב המקרים זה לא יעזור לו, כי הוא יקבל סוכנויות שמוכרות בעברית.
גם כשאתה נניח מזין כאילו אתה נמצא ברומניה – סביר להניח שבחלק גדול מהסוכנויות לא תבין את השפה, או אפילו יש כאלה שלא מכבדים כרטיסי אשראי מחוץ למדינה שלהם.
וגם לך אחרי זה תתעסק עם שירות הלקוחות בשפה זרה אם תצטרך שירות…
יחד עם זאת באמת לפעמים יש מציאות בסוכנויות מחו"ל. אפשר כמובן לבדוק, אבל מניסיוני זה לא נפוץ למצוא דיל שמתאים לטסים מישראל בסוכנויות לוקליות בעולם.
אבל כמובן שזה לא מדע מדויק – פונקציה של זמן לחפש.
את כל הדילים הזולים שלי, במשך העשור האחרון, מצאתי ללא שום התחכמות במנועים הרגילים שכתבתי עליהם.
אשר אביבי
פבר 9, 2020
שבוע טוב לך ותודה רבה על ההסבר .
מאמר מעולה עם הסבר עניני , אני קורא בעיון רב את המדע שאת מפיצה ולומד ממך תחומים וגישות חדשות ועל כך תבואי על הברכה . תודה ובריאות טובה .
זואי לסרי
פבר 10, 2020
תודה רבה אשר 🙂
אני שמחה לשמוע!
אילן
ינו 26, 2020
פוסט איכותי, מעמיק, כתוב בצורה מעולה, שווה לכל נפש ומאד מלמד. כל הכבוד על ההשקעה!
זואי לסרי
ינו 26, 2020
תודה רבה אילן 🙂
יפעת
נוב 4, 2019
וןאי ממש מעניין וכתוב בצורה ברורה
תודה.
אני מנסה תארגן טיול משפחתי לחול משהו כמו עשרים כרטיסי טיסה מה הדאך הטובה ביותר לעשות זאת?
זואי לסרי
נוב 5, 2019
תודה יפעת 🙂
אפשר לקנות בשני סבבים, או לפנות לשירות הלקוחות של החברה הרלוונטית או להיעזר בסוכן נסיעות.
הדרך הטובה ביותר זה מושג סובייקטיבי.
מה שנוח לך זו הדרך הטובה ביותר בשבילך.
נילי
אוק 29, 2019
כל הכבוד. האתר שלך מעולה!!!
זואי לסרי
אוק 29, 2019
תודה רבה נילי 🙂
ברק
אוק 22, 2019
וואו
הסבר מפורט וברור.
תודה
זואי לסרי
אוק 23, 2019
בשמחה ברק 🙂
אליה
אוק 14, 2019
קודם כל תודה על האתר אני לומד המון וחוסך המון בזכותך
ראיתי פעם אתר שמוצא דילים זולים באמצעות קונקשנים זתומרת שהיעד הוא קונקשן ליעד אחר ופשוט יורדים בקונקשן
מכירה? ניסית את האופציה?
זואי לסרי
אוק 15, 2019
בכיף אליה (:
כן ראיתי ומכירה. לפי ניסיוני הם לא יסייעו לטייל ישראלי ב 99% מקרים.
מאוד נדיר יהיה למצוא הזדמנות שווה באופן כזה בטיסות מתל אביב.
זה יכול לעבוד בארה"ב לטיסות פנים.
אלון
אוג 4, 2019
היי, תודה רבה! אשמח לדעת מה דעתך על האתר ebookers. מצאתי שם דיל מעולה לא מזמן, ובקטע מוזר הם חייבו אותי חצי מחיר. בחופשה עצמה לא היו בעיות עם הטיסה או המלון. מצד שני ברשת יש המון תלונות על האתר, עד כדי האשמת האתר כנוכלות.
זואי לסרי
אוג 7, 2019
הי אלון,
בכיף 🙂
עניתי על שאלתך כאן בשאלות נפוצות. לקראת סוף הכתבה.
יואב תומר
יול 11, 2019
הי זואי
כתבה ממש טובה.
שמתי לב שאותה טיסה אצל חברת התעופה לעולם תהיה יקרה יותר מאשר באתרים המשווקים כמו וואלהטורס, איסתא וכו. למה זה בעצם קורה?
זואי לסרי
יול 11, 2019
הי יואב,
זה לא תמיד כך מניסיוני.
יש ויש.
מחיר נקבע לפי שיקולים מסחריים של כל משווק.
יעקב
יונ 17, 2019
בדקתי סקיי.סקנר היו תמיד הכי זולים
זואי לסרי
יונ 17, 2019
תודה על השיתוף.
י.
מאי 25, 2019
הי זואי ,אני חי בסקנדינביה כבר המון שנים ,שמח לקרוא את מה שכתבת,ברור וקולע.זה לא אומר שחברות התעופה הפסיקו לעבוד עליי,זה בסדר שהן מרוויחות כסף אבל זה צריך להיות בצורה אנושית.לא כלום אנשי עסקים שיכולים להרשות לעצמם טיסות יקרות.מאחל לך ולעוקבים רק טוב !ותודה!
זואי לסרי
מאי 25, 2019
הי 🙂
תודה רבה שכתבת לי. כף לשמוע שאתה נהנה מהבלוג.
שירן
מאי 19, 2019
היי זואי,
תודה על המידע החיוני.
יש לי שאלה- ניסיתי להזמין טיסה, הזנתי פרטי כרטיס אשראי, אך מסיבה כלשהי לא ניתן היה לבצע את העסקה. כשניסיתי להזמין בשנית מחיר הטיסה עלה ב 200 דולר.
את יודעת מדוע זה קרה ואיך אפשר להשיג את המחיר שראיתי בהתחלה?
תודה רבה!
זואי לסרי
מאי 20, 2019
הי שירן,
שמחה שאת נהנת מהבלוג. 🙂
אני לא יודעת מה הסיבה הספציפית במקרה שלך, אבל זה יכול להיות קוקיז, או שינוי מחיר, או שמישהו קנה את הכרטיסים הזולים לפנייך.
תנסי לבצע חיפוש נוסף בסתר או בעוד כמה שעות/ ימים/ שבועות. אולי תהיה ירידה נוספת. אבל כמובן שאין כל דרך לדעת מראש.
משה
מאי 7, 2019
היי זואי
אני מעוניין לרכוש כרטיסים למלבורן לטיסה באוגוסט. המחירים השבוע עלו דרמטית לעומת שבוע שעבר. האם לצפות לירידת מחירי בהמשך?
זואי לסרי
מאי 7, 2019
הי משה,
התייחסתי לשאלתך כאן
https://www.fly.tooty.co.il/מתי-כדאי-להזמין-טיסה/
מישל
מאי 4, 2019
אני משווה בין מנועי החיפוש השונים, ואת המחירים הטובים ביותר מצאתי תמיד בגוגל פלייטס. גם קל לעבוד אתו, כי אפשר להסתכל על תאריכים שונים ולהשוות מחירים. גוגל פלייטס אפילו לא מוזכר בכתבה.
זואי לסרי
מאי 4, 2019
הי מישל,
יש מאות מנוי חיפוש בסך הכל.
ציינתי כמה לדוגמא כדי להמחיש את הרעיון. כל מטייל יבחר איפה נוח לו.
חן בן ישי
אפר 21, 2019
מאמר מעולה שסופסוף מסביר איך העולם הזה עובד 🙂
תודה לך !
זואי לסרי
אפר 22, 2019
בכיף חן 🙂
שון
אפר 5, 2019
אחד המאמרים הטובים שקראתי.
תודה על המידע ועל ההשקעה
זואי לסרי
אפר 6, 2019
תודה שון 🙂
פריד פסיה
מרץ 24, 2019
תודה על האתר המצוין. מחפשת מקומות לינה טובים ולא יקרים לרומניה ל 10 מבוגרים ו2 תינוקות ברומניה בתחילת יולי. מה המלצתך?
זואי לסרי
מרץ 25, 2019
תודה על הפרגון פריד 🙂
כאן המלצותיי לחיפוש לינה
סרגי בליץ
דצמ 17, 2018
הי זואי
קודם:תודה רבה על כל המידע שאת מפיצה.
למרות שאני גם אוהב להתעסק בטיולים ויודע לתכנן ולחפש, אני תמיד קורא בעיון רב את המידע שאת שולחת ותמיד לומד.
התחלתי להתעניין בתכנון טיול מסביב לעולם במשך שנה וראיתי את מה שמציעות הקבוצות (3 בגדול:MORE & MILES , SKYTEAM & BRITISH) עבור כרטיסים ROUND THE WORLD שתקפים לשנה. אשמח לשמוע ממך מידע במידה ויש. תודה מראש.
זואי לסרי
דצמ 18, 2018
הי סרגי,
תודה רבה על המילים החמות. שמחה שאתה נהנה מהבלוג 🙂
אני לא מבינה הרבה בתוכניות כאלה, אבל מידית שסיפר לי מעט על העניין הבנתי שאתר airtrecks הוא אחד המובילים בתחום.
מרים
דצמ 3, 2018
זואי היקרה
מתפעלת ממך שכ"כ מסורה לכולם אני לא סוכנת אבל אוהבת מאד לעזור לקנות בזול
אמרו לי שאפשר לפנות לסוכנויות לקבל נקודות האם זה נכון?יש לי שאלה האם סוכני הנסיעות יש להם מקורות שאנו באופן פרטי לא יכולים להגיע ?
קונקשן באילו צורות מופיע ?המתנה ארוכה ? איזה ביטוי
שאלה אחרונה על איזו כתבה כולם מהללים?
ואחרון חביב ברכותי עד בלי די .את נהדרת
זואי לסרי
דצמ 4, 2018
הי מרים,
תודה רבה על הפרגון והמילים החמות 🙂
אני לא לא יודעת הרבה על האופן שבו עובדים סוכני נסיעות ולא שמעתי על נקודות.
מניחה שהדרך הטובה ביותר היא לברר זאת מולם.
לא הבנתי את השאלות שלך מעבר לכך.
אולי תנסחי אותן אחרת ותשלחי לי במייל.
משה
נוב 5, 2018
היי.
אכן ידעתי הרבה, אבל לא הכל.
מכל מלמדי השכלתי.
זואי לסרי
נוב 6, 2018
תודה משה 🙂
יוסי כהן
נוב 5, 2018
תמיד מועילה וקולחת היום גם כן מרתק ומשלים חוסר בהבנה
זואי לסרי
נוב 6, 2018
תודה יוסי 🙂
אלי
ספט 30, 2018
שלום זואי
תודה רבה על העריכה הנפלאה וההסבר הפשוט – כעת נוצר לי סדר בכאוס האינפורמטיבי שהרשת מציפה אותנו בעת חיפוש. אני יכולה כעת בצורה ברורה לגשת לאפשרויות הרבות מתוך הבנה ברורה של יתרונותם וחסרונתם וההבדלים- השכלתי !
שאי ברכה על עמלך אני נהנת לקרוא את האיימלים שלך ובכל פעם ולהשכיל .
תודה
אלי
זואי לסרי
אוק 1, 2018
הי אלי,
בשמחה 🙂
כיף לשמוע את הפידבק שלך!
פז
ספט 8, 2018
היי זואי,
היה לך בעבר קוד להנחה דרך ALICE. האם עדיין רלוונטי?
זואי לסרי
ספט 8, 2018
הי פז,
לא, כבר לא רלוונטי.
סמדר
אוג 19, 2018
תודה על הרצון הטוב והשיתוף, לא מובן מאיליו
זואי לסרי
אוג 19, 2018
תודה סמדר (:
גל
יול 22, 2018
הי זואי. כרגיל – מחמאות על ה"קפסיטי" המדעי שלך כמי שעובד בתחום (תיירות, אבל לשעבר תעופה) אני תמיד מופתע מחדש לגלות שאנשים מתייחסים לעולם מוצרי התיירות באותה רצינות, ואותו מתח פנימי-אידאולוגי כמו שהם מתייחסים… נניח… לעולם מוצרי הרפואה הציבורית. בפועל ענף התיירות/תעופה רוב רובו מתייחס לעולם מוצרי הפנאי ולכן המוצר שתקבלו יהיה בהתאם – פחות כפוף לרגולציות, פחות אחיד, פחות מתוכנן לטווח ארוך. לחברות התעופה והמלונות אין אלגוריתם אחד, או תוכנית עיסקית כללית אחת. לכל היותר הם פועלים, בשנים האחרונות, תחת מיטריה דמיונית של שיטת ה בי.אי.אר (בסט אוויילבלה רייט – כתבתי בעברית כדי שהטכסט לא יתהפך) כאשר כל חברה/מוצר/רשת מנהלים את שיטת התמחור, ההקצאה והמעירה אחרת – ולרוב גם בצורה שונה לגבי תת מוצרים שונים של אותה החברה. נניח: קווים שונים. כשנה בדיוק אחרי שנכנסה לשוק הישראלי (מרץ 2017) ראיינאייר נכנסה לשוק הירדני (מרץ 2018). מתווה הכניסה היה זהה: קודם קו יומי לפאפוס מהשדה הראשי (בן גוריון/עמאן) ואחרי זה בהדרגה פתיחת שורת קווים למזרח ומרכז אירופה מהשדה הראשי ומהשדה השני (עובדה/עקבה). אלא מה? הנוסע הירדני, או הנוסע לירדן, הגיב כנראה אחרת מאשר אלה הישראלים/טיסות לישראל ולכן בתוך כחודשיים ניתן היה לראות שמתאר המכירה והתמחור לידן השתנה. מעל לכל זה – ובמיוחד בחברות הלואו קוסט, גם אם זה נפוץ בחברות סדירות יותר ויותר – ישנה הכוונת תימחור המזכירה להפליא דווקא ענף מסחר שכלל לא נשמע קרוב – חנות הירקות השכונתית. לא רק שיש מחירים של "בחוץ ובפנים" אלא שבעלי אבחנה דקה מיד ישימו לב שבכל חודש קלנדרי (והרי שום דבר מיוחד לא אמור לקרות בעולם בין, נניח, 31/10 ל 1/11…) – או בחנות ירקות בכל יום בשבוע – יש מחיר "מנחה" שונה מאשר בחודש לפניו או אחריו. מעבר לכך? תמיד יהיו 2-3 טיסות שימכרו, ללא קשר להקצאת מושבים, במחיר רצפה בכל חודש נתון (אפילו בעונת שיא). מה המטרה? חברות התעופה פונות ללקוח האקראי שנוהג לשוטט להנאתו במנועי החיפוש החיצוניים, או אלה של "מצא מחיר נמוך" באתר החברה עצמה. הרעיון הוא כזה: דוד שמע מגיסתו זואי "אפשר היום לטוס לרומא ב 40 יורו לכוון". דוד לא אדם יסודי אבל בחצי שעה פנויה שיש לו בתור לרופא עור שמתעכב הוא נכנס למנוע החיפוש של ראיינאייר ובודק את גרף המחירים לרומא בספטמבר. עכשיו דוד לא יודע שלחפש בחודש מאי טיסה לספטמבר, ועוד בספטמבר מסויים שעמוס חגים, זה לא רעיון טוב… אז אם דוד יכנס למנוע ויראה שהמחיר הנמוך ביותר שיש באיזשהו יום בספטמבר 2018 הוא, נניח, 89 יורו לכוון, הוא יגיד לעצמו "זואי סתם מספרת סיפורים. הכל ישראבלוף" ולא יכנס עוד למנוע החיפוש של ראייאייר. זה משהו שחברה שמשקיעה בשיווק לא יכולה להרשות לעצמה. שהרי היא רוצה שדוד יתמכר למנוע החיפוש ויטוס 4-6 פעמים בשנה לפוזנן/פאפוס/טימישוארה/ברגמו ויעזור לראיינאייר למלא מטוסים. מסיבה זו תמיד יהיו מספר טיסות, גם בחודש עמוס, שיקבלו מחיר שקופץ לעין.
קווים מנחים דומים קיימים בעוד היבטים אבל הכלל החשוב ביותר בתחום, כמו גם בהרבה תחומים מסחריים אחרים, הוא (מעבר לכלל ההיצע והביקוש) – כל יתרון טכנולוגי שחברה יכולה לאמץ ולממש בעלות נסבלת ושיאפשר לה למקסם הכנסות – היא תיישם. בדיוק כפי שמשטרת התנועה לא קונסת נהגים שחרגו מהמהירות המותרת ב 8 קמ"ש לא מטוב לב אלא רק משום שאי דיוק מכשירי המדידה שלה הופכת את הקרב המשפטי העוקב ליקר ואבוד מראש, כך גם חברות התעופה לא מוציאות מכם, הצאכנים, יותר כסף בעבור טיסה נתונה שעקרונית הייתם מוכנים לשלם עליה יותר, כי אין לה את הדרך הכדאית לחזות זאת עד לרזולוציה מסויימת. לפני כ-15 שנים ישבו במחלקות האופרציה של חברות התעופה אנשים בשר ודם שהביטו על מסכים ותדפיסי מחשב אינסופיים ותפקידם היה לחזות "הכנסה פר טיסה", "הכנסה פר קו לפי עונה" וכו'. בהתאם לכך הם "שיחררו" הקצאות למחירי קבוצות, מחירים "מוזלים" וכדומה. איש אופרציה מנוסה ידע לעשות זאת ברמה גבוהה, ואיש אופרציה גרוע היה גורם לכך שטיסת ארקיע תצא לאילת חצי ריקה ותחזור ממנה מלאה בנופשים של הסתדרות האחיות ששילמו מחיר של קרוב למחצית פר מושב מאשר נוסעים "רגילים" שבהחלט היו ממלאים את המטוס בכל מקרה. באותן שנים "מלכי המחירים" היו "קומבינטורים" שהכירו את שווקי המשנה, ועדי עובדים או תיחמנו עם שימוש בכל מיני קודי מחיר יעודיים שיודעי סוד הכירו ככאלה שלא ניתן לאמת אותם. בשנים ההן גם היו נפוצים "כרטיסי החינם" משום שבמקרים רבים חברות תעופה לא יכלו למלא מטוסים בכוון אחד, אבל היו חייבות להשתמש במטוס גדול משום שטיסת החזור הייתה מלאה. המעבר לרזולוציה המאוד גבוהה שיש לחברות התעופה כיום מבחינת שליטה על הכנסה פר טיסה, והאפשרות לקבל כמעט בלחיצת כפתור תשקיף מיידי של הכנסה כזו לכל טיסה מסויימת – משמעותה שהכללים השתנו ומי שהם עכשיו "מלכי המחיר" הם המעטים שלמדים את דגם הפעולה הקבוע של חברות התעופה ומצתיידים בגמישות וסבלנות. את המחירים המצחיקים של 249 יורו לטיסה לפאפוס שתראו בעבור טיסה יום רביעי שאתם שילמתם בעבורה 16.99 (ועוד כאשר יש במטוס 5-8 מושבים ריקים) קבעה החברה גם כדי "לחנך" אתכם לחפש מראש (מה שמאפשר לה לתכנן טוב יותר את מיקסום ההכנסה) אבל גם משום שבכל טיסה כזו יש 2-3 "דוד" שעקרונית לא אוהבים להתעמק בפיתוח מנטליות צרכנית, אבל ברגע האחרון התפתו לחבור לגיסים שכבר חודש מדברים על הוילה עם הבריכה ששכרו לשבוע בהרי הטרודוס.
זואי לסרי
יול 22, 2018
תודה רבה על התגובה המחשקעת גל (:
משה
יונ 19, 2018
מעוניין לטוס בסוכות 2018 לפרובנס נחיתה במרסיי או ליון יש לך הצעות זואי תודה
זואי לסרי
יונ 23, 2018
הי משה,
התייחסתי לשאלתך כאן
בארי
יונ 12, 2018
זואי אלופת עולם!! את מדהימה עם העזרה הזו, תודה רבה!.
זואי לסרי
יונ 12, 2018
באהבה בארי 🙂
רונית
דצמ 20, 2017
הי זואי,
את מקור להשראה!
זו הפעם השניה שאני נתקלת בתופעה בעייתית:
מחיר הטיסה קופץ לאחר הכנסת פרטי האשראי.חברים שלנו הזמינו את אותה טיסה בכרטיס אשראי אחר והמחיר לא קפץ. האם יש קשר לסוג כרטיס האשראי? או שזה קשור לשער המטבע?
מישהו כתב באחת הקבוצות שיש איזור בהזמנה נסתר שמבצע המרת מטבעות בשער של חברת התעופה ויש אפשרות לבטל את ההמרה (מילה קטנה שלוחצים עליה שהיא קישור לדף אחר) ואז משלמים בשער המקורי?
אשמח לתשובתך.
זואי לסרי
דצמ 20, 2017
הי רונית,
תודה (:
זה יכול להיות משתי סיבות:
יתכן ובעת הקניה הזנת (או הוזן אוטומטית) מטבע אחר כלשהו שעבר המרה על ידי חברת התעופה.
עקב תנאי המט"ח האשראי שלך.
תתקשרי לחברת התעופה לברר וגם לחברת האשראי.
תמר רדר
דצמ 3, 2017
מה המשמעות של "קוקיז" לגבי החיפוש ואם הבנתי נכון, הזכרון של הקוקיז עשוי להשפיע על המחיר של הכרטיס, ובמקרה זה איך נמנעים?
קראתי באחד הבלוגים על אפשרות כניסה אנונימית ולא ממש הבנתי.
זואי לסרי
דצמ 6, 2017
הי תמר,
הסברתי כאן
אם אחרי שתקראי עדיין לא תביני. תכתבי לי שאלה ממוקדת מה לא הבנת.
Avi
נוב 29, 2017
שלום לך זואי שאלתי הרבה ואף אחד לא ידע לעזור לי אני מחפש מנוע חיפוש לפי ימים ליעד פתוח לדוגמה אני מחפש טיסה מראשון עד חמישי לא משנה התאריך והזמן גם גמיש או בסוף שבוע את מכירה מנוע חיפוש שמאפשר את זה
זואי לסרי
נוב 29, 2017
הי אבי,
מאמינה שהכתבה הזאת תעזור
אריאלה רינגל הופמן
אוק 29, 2017
שלום זואי
אני מתכננת לטוס לפריז ב-8.4.2018 עד ה-16.4.2018
א. האם כדאי לרכוש כרטיס כבר?
ב. בהמשך לשאלה א' איך אני ממקסמת את הסיכוי לרכוש כרטיס הכי זול?
תודה רבה
אריאלה רינגל הופמן,
זואי לסרי
אוק 31, 2017
הי ארילה,
כל התשובות בכתבה כאן
אוהד
אוק 2, 2017
שלום זואי
אני ואישתי לעתיד מתכננים ירח דבש במקסיקו בחודש דצמבר בין התאריכים ה10 עד ה26 לצדמבר. כרגע כרטיסי טיסה הכי זולים שמצאנו לזוג יעלה 6200 שח הלוך חזור עם עצירה בפריז ואז המשך לקנקון שזה היעד בעצם. נראה לך שנוכל למצוא משהו יותר זול? זה די יקר לנו. עד עכשיו חיפשתי בקיאק, סקיסקאנר וציפאוייר.. אשמח לתשובה בזמנך הפנוי.
זואי לסרי
אוק 2, 2017
הי אוהד,
התייחסתי לשאלתך כאן
שיהיה בשעה טובה! 🙂
ריקי
אוג 17, 2017
הי זואי, רוצה לשתף שניסיתי להזמין טיסה ללונדון באליס. העלות הכתובה היתה 201 דולר וכשהגעתי לשלם זה קפץ ל218 דולר ועם אפשרות ביטול. לא הזמנתי, נראה לי לא הגיוני שבפחות מחמש דקות המחיר קופץ ב17 דולר.
זואי לסרי
אוג 20, 2017
הי ריקי,
תודה על השיתוף. אני לא יכולה לתת הסבר פרטני על העליה במחיר במקרה שלך.
אבל ייתכן ושרות הלקוחות בזמן אמת היה יכול לספק לך תשובה.
רועי
אוג 10, 2017
היי זואי, האתר שלך מצוין וכיף לקרוא בו.
רציתי לשאול על תופעה של "מתקדמים" שהבחנתי בה ואולי את מכירה.
מחירים שונים לטיסות באתרי חברות התעופה לפי בחירה של השפה/ארץ המוצא. יש הבדלים משמעותיים עבור אותן טיסות בחברות כמו AF,AA,United אם אתה מזדהה בעמוד הראשון כאמריקאי או ישראלי. יצא לך לראות את זה פעם? את חושבת שאולי יש השלכות על הכרטיס עצמו?
תודה מראש,
רועי
זואי לסרי
אוג 14, 2017
הי רועי,
תודה 🙂
זו אכן תופעה של מאוד מתקדמים. אבל אפשר בהחלט להסתדר גם בלי לשנות מיקום.
כתבתי על זה כאן
מנחם ירחי
יול 20, 2017
האם ב EasyGo / Vayama כשאני מזמין כרטיס הם מארגנים את הכל? ומה עם מזוודות? כמה ואיזה מזוודות אני יכול להביא?
זואי לסרי
יול 20, 2017
באתרים שציינת אפשר לקנות כרטיסי טיסה. גודל הכבודה תלוי במדיניות החברה שאתה טס איתה, לא באתר ההזמנות. בעת ההזמנה תיראה כמה מזוודות מותר ומה המשקל.
אם לא תהיה בטוח, אפשר להיעזר בשרות הלקוחות או לבדוק עצמאית.
מדיניות הכבודה של כל חברות התעופה כאן
מיטל
יול 19, 2017
היי זואי מנסה ללכת לפי היעוץ שלך ומחפשת קודם כל טיסות ליעד לא יקר בסוף ספטמבר ל5נפשות ובכל מנועי החיפוש מחירי הטיסות מגיעים לכ5000ש”ח האם זה הגיוני?אם לא אשמח לעזרתך
זואי לסרי
יול 19, 2017
הי מיטל,
אם את רוצה ללכת לפי הדרך שלי, אז הרעיון הוא לחפש מתי ולאן יש טיסות זולות. 🙂
הסבר על חיפוש טיסות כאן
ממליצה בחום לקרוא עד הסוף בתשומת לב.
מיטל
יול 19, 2017
תודה זואי על תגובתך המהירה.קוראת שוב ומפנימה
משה
יול 7, 2017
זואי שלום,טסתי בפסח לברצלונה עם קונקשן של אלאיטליה.
אני רוצה לטוס שוב למדריד ואין תחרות למחירים הזולים של אלאיטליה. אבל לאור המצב של החברה , מה דעתך כדאי להזמין טיסה שלהם ?
זואי לסרי
יול 7, 2017
הי משה,
ההחלה הזאת יכולה להיות רק שלך.
אני נמנעת מלחוות דעה אישית כי אין לי מידע מעבר למה שידוע לכולם.
אלי
יונ 18, 2017
ניסיתי לרכוש כרטיס באתר של LOT במצב מכשב שהסתיר את ה IP שלי ובכל פעם שניסתי לקנות כי לא היייתי סגור על התאריך המחיר השתנה בסביבות 10% איך מתגברים על הבעיה הזאת
בברכה
אלי
זואי לסרי
יונ 18, 2017
הי אלי,
כפי שכתבתי בכתבה הזאת ממש, המחירים משתנים בעיקר ללא הקשר לקוקיז.
מכאן עליך להחליט אם להמר על המתנה או קניה. אין שום דרך לדעת לאן יילך המחיר.
טל
יונ 10, 2017
זואי יקרה
טסים פעם ראשונה ב- easy jet
מתקשה להבין את מדיניות המזוודות: מלבד מזוודה בגודל שנכנס ללוקר במטוס או מתחת למושב, כל מזוודה אחרת שתשלח לבטן המטוס עולה כסף? או נכללת במחיר הטיסה כמו בחברות אחרות.
זואי לסרי
יונ 12, 2017
הי טל,
כן, מזוודה היא בתשלום נוסף
יהב
יונ 8, 2017
הי זואי אני בן 14 ולמדתי ממך המון. אני וחבר שלי מוצאים טיסות במחירים מטורפים הודות לך.
תכירי את הקהל החדש שלך!!!
זואי לסרי
יונ 8, 2017
הי יהב!
אתה פשוט אלוף!! (:
תודה ענקית שכתבת לי, שימחת אותי בטירוףףףף.
כיף להכיר את הקהל החדש, המפתיע והמוכשר כל כך. ?
סער
יונ 5, 2017
זואי, כתבה מצויינת
יישר כוח
זואי לסרי
יונ 5, 2017
תודה סער 🙂
רינת
יונ 3, 2017
היי זואי כתבה נהדרת השאלה שלי אם אני רוצה להזמין טיסה ומלון לחגים סוכות באיזה מנוע חיפוש הכי כדאי להשתמש ומתי להזמין
זואי לסרי
יונ 3, 2017
הי רינת,
תודה 🙂
עניתי על שאלתך כאן
חן
יונ 1, 2017
תודה!
זואי לסרי
יונ 3, 2017
בכיף חן 🙂
פילורי
מאי 29, 2017
אחלה כתבות.למדתי המון !!!
תודה רבה !
זואי לסרי
יונ 1, 2017
שמחה לשמוע (:
אביב
מאי 28, 2017
מדהים….הכתבה הכי מועילה שלך!
זואי לסרי
מאי 28, 2017
תודה רבה אביב (:
כיף לשמוע!
שמיל
מאי 27, 2017
זואי
תמשיכי לעניין אותנופשוט בגלל שאנחנו אוהבים לטייל בחו"ל כמוך
זואי לסרי
מאי 28, 2017
בשמחה שמיל ף9
גילי
מאי 27, 2017
הסבר מעולה. כל הכבוד פישטת את המערכת שאפילו אני הבנתי. תודה. תעשו חיים בגיאורגיה.
זואי לסרי
מאי 28, 2017
תודה רבה גילי 🙂
דרור
מאי 27, 2017
תודה זואי על הידע שאת חולקת איתנו.
אני ממש נהנה לקרוא את הכתבות שלך וללמוד מהן.
אני מציע שתכניסי מנגנון שיאפשר לשלוח כתבה שלך למייל של מישהו אחר, זה יאפשר לחלוק את הידע שלך עם עוד אנשים מאותגרי מחשב פרימיטיבים כמוני שלא עלו כיתה לאזור הפייסבוק/טויטר וכו'
זואי לסרי
מאי 28, 2017
תודה דרור,
רעיון טוב 🙂
בינתיים אפשר פשוט לשלוח קישור.
עמליה
מאי 27, 2017
מרתק. תודה רבה
זואי לסרי
מאי 28, 2017
בכיף עמליה 🙂
גידי
מאי 27, 2017
האם ניתן לקנות כרטיסי טיסה ישירות מ GDS?
זואי לסרי
מאי 28, 2017
לא, GDS הוא שרת.
אשר תומר
מאי 27, 2017
וכתבה מעולה זואי
זואי לסרי
מאי 28, 2017
תודה אשר 🙂
Arik cohen
מאי 26, 2017
את תותחית?
זואי לסרי
מאי 28, 2017
תודה אריק 🙂
אור
מאי 26, 2017
הסבר מושכל ומאיר.
קשה לקלוט את כמות האינפורמציה אם לא מנסים קצת…אחלה
זואי לסרי
מאי 28, 2017
תודה אור 🙂
טל
מאי 26, 2017
וואו!
מסיר את הכובע על הידע, המקצועיות, צורת ההגשה ועל הנתינה הבלתי נגמרת.
כיף שיש אותך וכיף לקרוא אותך.
זואי לסרי
מאי 26, 2017
תודה רבה טל (:
מאיר
מאי 26, 2017
כתבה חמודה, אבל.. תיקוני טעויות בכתבה:
9 מקומות בטיסה, זה לא בגלל המחלקות.
מערכות ה GDS העולמיות אינן מקבלות יותר מ9 מקומות בגלל מגבלות ישנות מאוד בהודעת ה NAVS שבאה ממערכות המידע של חברות התעופה.
אין שום קשר למחלקות מכירה (RBD ו FARE BASIS)
עוד גורם מטעה בכתבה:
"הן תמיד יעדיפו למלא את הטיסות כמה שיותר זמן מראש. כך שבעצם רוב המחירים יהיו זולים יותר בשני חלונות זמנים" – ממש לא נכון, מערכות ה Revenue management למינהם, יודעות את דפוס ההתנהגות של הרוכשים, ולא תמיד המחיר הנמוך יהיה בהתחלה, זה מאוד תלוי בחברה ובשיטת השיווק שלה.
זואי לסרי
מאי 26, 2017
תודה מאיר.
אביב
מאי 25, 2017
זואי האם את מאמינה בחוק המשיכה (THE SECRET) הסוד. ?
זואי לסרי
מאי 25, 2017
הי אביב,
כן אני מאמינה בגישה של "הסוד".
אנחנו לגמרי יוצרים את המציאות שלנו באמצעות הדמיון והאמונה.
רחלי
מאי 23, 2017
הוחכמתי. תודה
זואי לסרי
מאי 24, 2017
שמחה לשמוע! (:
טוני
מאי 20, 2017
כתבה מרתקת,
כל הכבוד על המידע הרב ומאיר עיניים.למדתי והחכמתי
זואי לסרי
מאי 20, 2017
תודה טוני (:
שמחה שאהבת!
שירה
מאי 20, 2017
תודה רבה!
זואי לסרי
מאי 20, 2017
בכיף שירה (:
עמית
מאי 20, 2017
תודה על ההסבר המעמיק.
אם תוכלי להתייחס גם לנושא השוני באחריות ובהגנת החוק במידה ורוכשים מאתר מתווך או מסוכן או מחברת התעופה.
כמוכן כיצד מוסיפים מזוודות או עורכים שינויים כאשר רוכשים מאתר מתווך?
זואי לסרי
מאי 21, 2017
בכיף עמית,
אם רכשת מסוכנות נסיעות (כי זו הדרך היחידה מעבר לרכישה בחברת התעופה עצמה) אז היא אחריות להביא אותך מהמקום שקנית למקום אליו אתה טס.
אם הטיסה משתה או מתבטלת אז אמורים להציע לך אפשרות אחרת לטוס או את כספך בחזרה.
תנאי רכישת הכבודה והשינויים האפשריים אמורים להיות מצוינים באתר החברה שדרכה אתה רוכש. אם משהו לא ברור, תמיד אפשר לפנות לשרות הלקוחות.
אירה
מאי 20, 2017
כרגיל..אלופה!
זואי לסרי
מאי 20, 2017
תודה אירה 🙂
אלון
מאי 20, 2017
תודה רבה, עכשיו סוף סוף הבנתי.
זואי לסרי
מאי 20, 2017
בכיף אלון 🙂